neděle 20. května 2012


Pohled do historie

Už tomu bude bezmála osm let, co se věnuji aktivně sportu ( aktivně, rozumějte trénink minimálně 3x do týdne ). Nejsem dítětem ambiciózních sportovců, což má své plus i minus. Na jednu stranu mě nikdo nenutil k vrcholovým výkonům, nevedl k extrémním tréninkům či jednostranné aktivitě, na druhou stranu ve mně nikdo nevypěstoval závodního ducha ( takže slovo závod ve mně vyvolává přehnanou trému a způsobuje mi osypky ). Snem mého tatínka bylo ze mě vychovat karatistu, on sám se tomuhle bojovému sportu věnoval řadu let, ale velmi rychle jsme oba pochopili, že tudy cesta v mém případě nevede. Tohle odvětví tak našlo své úspěšné zástupce v mých sourozencích. Já se vydala svojí vlastní cestou – floorball. V té době se ještě nejednalo o masovou aktivitu, zvláště pak ženských teamů bylo poskromnu. Nebýt zranění, díky němuž jsem se vrátila do raných dětských let a učila se znovu chodit, tak se pravděpodobně proháním s hokejkou po hřišti do teď. Nicméně stalo se a já už v sobě následně nenašla dostatek síly navléci dres, přetrval ve mně strach z dalšího možného úrazu a vytratila se i herní agresivita a ostré lokty. Tím jsem se vlastně rozloučila s kolektivními sporty nadobro. Spinning, jakožto tréninkový doplněk se následně přesunul na čelní příčku. Pořídila jsem si vlastní kolo, jezdila maratóny a začala si připravovat půdu pro instruktorskou licenci. Finance a „volání přírody“ za okny mé plány zhatily. A na scénu přicházejí brusle. Po dvou, třech letech víceméně sólo drandění se objevila parta bezvadných ústečáků, s nimiž brousím asfalt do dnešních dnů. Ve svém výčtu nesmím samozřejmě opomenout běh ( = nejvíce zranění, ale taktéž největší srdeční záležitost ), o něm se v tomto příspěvku nebudu dále rozepisovat, neboť již dostatečně plní stránky tohoto blogu. Krom téhle hlavní trojky jsem nějakou dobu ještě koketovala se squashem, atletikou a fitness. A nově nyní usedám do sedla jako hobby cyklista.


Perlička pro pobavení z dob př.n.l. : reprezentovala jsem školu na atletických závodech mimo jiné i ve skoku vysokém :-D  ( neznalce mé osoby upozorňuji, že měřím necelých 154 cm )

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Žádné komentáře: